Skip to content

Lisäravinteilla energiaa päivään

Tuntuuko sinusta, että syöt riittävän terveellisesti ja yleensäkin riittävästi? Suurin osa meistä kärsii jonkinasteisesta ravintoainepuutoksesta koko ajan vaikka emme sitä itse edes huomaa. Lihavuus on seuraus monesti siitä, että syöt liian vähän, eikä siitä että söisit muka liikaa. Moni kuitenkin ajattelee laihtuvansa, jos vähentää syömistä ja liikkuu enemmän. Liikunta varmasti hoikistaa, mutta kerron mitä minulle on käynyt. Minä itse asiassa olen laihtunut kymmene kiloa niin, että en ole liikkunut ja olen syönyt enemmän – jopa tuplannut ruoka-annosten määrän päivässä. Nyt kerron sinulle salaisuuden kauneuteen ja hyvään oloon. Pitää syödä oikeita asioita!

Lisäravinteet ovat vain yksi täydentävä osa ruokavaliota. Kaikki lähtee siitä, että vähennät huonoja ruoka-aineita ruokavaliossasi, kuten esimerkiksi maitotuotteita (juustoa, jogurttia, maitoa yms.) ja viljatuotteita. Gluteiini on tosi haitallista elimistöllemme ja sen vaikutukset näkyvät vielä meissä 8 kk:n jälkeen käytön lopettamisesta. Sehän on melkein yhtä huono juttu kuin tupakkakin, eikö niin? Mutta mistä se kaikki hyvä sitten alkaa? Puoli kiloa kasviksia päivässä, joista osan voi korvata lisäravinteilla. Esimerkiksi spirulina, joka on muuten vuoden 2015 rohdoskasviksikin valittu. Yksi hyvälaatuinen spirulinatabletti vastaa noin 100 g kasviksia. Voitko uskoa? Näin paljon hyviä ravinteita löytyy näistä uusista superfoodeista. Tai nehän ovat itse asiassa satoja vuosia vanhoja ravintoaineita.

Aitoa kotimaista lähiruokaa on hyvä aina suosia. Ja vielä parempi, jos se ruoka on luomutuotettua ja vastuullisesti kasvatettua. Kalassa on hyvä valita villinä pyydetty kala, jos vain mahdollista, koska kasvatettu kala on usein pumpattu täyteen antibiotteja ja niitä on ruokittu jollain edullisesti tuotettavalla raaka-aineella. Siinä kohtaa, kun ruokavaliosta on karsittu nämä huonot ravinteet pois ja tilalle on löydetty parempia ravinteita, jotka sisältävät runsaasti proteiinia, vitamiineja (etenkin d-vitamiinia), hyviä omega-rasvahappoja, aminohappoja ja mineraaleja. Silloin on oikea hetki alkaa syömään paljon. Mitä enemmän syöt, niin melkein uskallan luvata, että sitä enemmän hoikistut.

Lisäksi tähän pakettiin kannattaa ottaa mukaan salitreeni, eli kuntosaliliikunta. Lihasharjoittelu edesauttaa hormonitoimintaa ja silloin saat enemmän irti myös niistä hyvistä ravinteista. Tämä video sinulle motivaatioksi salilla treenaamiseen. Toivottavasti jaksat tsempata, vaikka monet muut ovat varmasti jo lyovuttaneet uuden vuoden lupausten kanssa. Onnea matkaan!

Kotimaiset edulliset Neutech Webhotellit.